Er is weer heel wat nieuws in stripland. Kijk snel mee naar de nieuwste strips: ontdek, verslind én bewonder.

Nieuws uit stripland

Er is weer heel wat nieuws in stripland. Kijk snel mee naar de nieuwste strips: ontdek, verslind én bewonder.

Clifton (De nieuwe avonturen van) 3, De laatste Clifton

Kolonel Harold Wilberforce Clifton is trots op zijn onschatbare collectie sigarenbandjes, maar nóg trotser op zijn naam en zijn stamboom. Maar wie eeuwenoude dynastie zegt, zegt familiegeheimen. En, door een foutje van een van zijn voorouders, moet onze kolonel het opnemen tegen een mysterieuze bende Franse – dus onsympathieke – moordenaars die het gemunt hebben op de laatste der Cliftons! Holy cow! 


Kid Paddle 19, Love, Death and RoBlorks

Kid Paddle is terug op zijn jaarlijkse afspraak! Kid Paddle zou eigenlijk "King Paddle" moeten heten, omdat hij zo goed is in videospelletjes (vooral die waarin je op Blorks moet schieten). Maar Kid heet Kid, omdat hij net als ieder ander kind is, behalve dat hij een zwak heeft voor alles wat bloederig, slijmerig en walgelijk is... Dat geeft hem duizenden ideeën voor moppen die hij je in zijn gloednieuwe album zal vertellen! Zijn zus, hopeloos verstandig en de beste van haar klas, zal waarschijnlijk nog wat te verduren krijgen, net als zijn vader, ’n ambtenaar die even goed gekleed als flegmatiek is! 

Animal Jack 3, De apenplaneet

De nieuwkomer tussen de allerleukste kinderhelden! Jack is geen doorsnee jongetje. Hij is een "cikavac", een bosgeest die in elk dier kan veranderen. Hij werd geadopteerd door een mensenfamilie en weet dat wanneer hij volwassen wordt, hij geleidelijk de toegang tot de wonderen van de natuur zal verliezen. Zijn transformaties zijn nu beperkt tot één metamorfose per diersoort. Maar het is nu nog niet het moment om te rouwen om zijn kindertijd. Iedereen maakt zich zorgen vanwege de abnormale samenkomsten van apen. In gezelschap van zijn vriend Malek en Vonkie, de vuurvlieg, wordt Jack door een tamarin geleid op een zoektocht naar de apengod Numan en zijn drie beschermers. 



Guust new 22, Flater slaat weer toe!

Guust is een van de sympathiekste personages in alle Frans-Belgische strips. Guust zag 66 jaar geleden het daglicht dankzij zijn geestelijke vader André Franquin. Hij begint als een luie antiheld, maar ontwikkelt zich al snel tot een personage met een grenzeloze fantasie en energie (zolang hij maar niet hoeft te werken). De reeks heeft een verrukkelijke waaier personages: Juffrouw Jannie, die smoorverliefd is op Guust (die geen enkel signaal van haar oppikt); meneer De Mesmaeker, de onverbeterlijke zakenman die er nooit in slaagt contracten ondertekend te krijgen; Pruimpit, de gestresseerde baas van Guust en diens favoriete slachtoffer van zijn uitvindingen; en ga zo maar door. Guust is zonder twijfel de grappigste reeks uit de geschiedenis van de Frans-Belgische strip, met expressieve, ultradynamische tekeningen. Om de geest en het werk van Franquin zo goed mogelijk te respecteren, heeft Delaf zijn werk uiterst nauwgezet geanalyseerd. Het resultaat is verbluffend en prachtig! 

Suske en Wiske, 371 De zoevende zusters

Wanneer Wiske een noodkreet ontvangt van een onbekende vrouw trekt ze eropuit om deze te bezoeken. Suske vertrouwt de zaak niet en vraagt Wiske om uitleg, maar deze weigert hem in te lichten. Als daarna ook tante Sidonia mee wordt uitgenodigd bij de mysterieuze dame gaat het van kwaad naar erger. Tante nodigt een aantal vriendinnen uit en stuurt Suske regelrecht op visite bij Lambik. Mannen zijn niet gewenst op hun speciale samenkomsten. Lambik onderzoekt de zaak en komt tot de onthutsende ontdekking dat de dames worden opgeleid tot heks. Ze beweren daar echter een heel goede reden voor te hebben. Maar Suske ontdekt hij hoe de vork écht in de steel zit en het gevaar blijkt groter dan ooit. 

Jommeke strip 318, De drie geesten van Kerst

Teofiel zit in zak en as! Hij heeft een nieuwe baas op het werk die hem verplicht om op kerstdag te werken. Jommeke gelooft zijn oren niet en wil er alles aan doen om zijn papa bij hem te hebben met Kerstmis. Wanneer hij vaststelt dat er met de nukkige baas niet te praten valt, haalt hij inspiratie uit de kerstvertelling die hij net gelezen heeft. Samen met Filiberke en de Miekes gaan ze de man een “geestig” nachtelijk bezoekje brengen… 

De Smurfen 42, Gargamel de Smurfenvriend

Een dramatische wending in de wereld van de Smurfen! Gargamel realiseert zich dat hij op het verkeerde spoor zit: door de Smurfen gevangen te nemen zal hij nooit de Steen der Wijzen kunnen maken. Na een korte maar begrijpelijke depressie besluit de tovenaar een bocht te maken. Hij wil onze blauwe vrienden helpen een nieuw gevaar het hoofd te bieden: Pepijn Paljas, een bioloog die erop gebrand is de Smurfen te bestuderen... met alle middelen die daarvoor nodig zijn. Maar kunnen ze Gargamel wel echt vertrouwen? 

Sisters 18, Wat een plaatje!

Operatie ‘opruimen’ gaat van start bij de Sisters! De ouders van Wendy en Marine hebben hen gevraagd om hun spullen te sorteren en op te ruimen, voordat hun kamers ontploffen. De meisjes vinden de klus plots veel leuker als ze in de garage jeugdfoto’s van hun mama en papa vinden. Ze wanen zich echte archeologen wanneer ze videocassettes uit de vorige eeuw vinden! Deze opruimactie wordt een schot in de roos en de Sister-wervelwind raast door heel het huis! 

F.C. De Kampioenen, 128 Supermarkske kraait victorie

Markske heeft een nieuwe baan: mascotte voor een merk van ijsjes in een grootwarenhuis. Bieke, die in de reclamesector werkt, heeft hem die job bezorgd. Mark is echter allergisch voor de stof van het pak waarin hij moet rondlopen. Dat heeft dramatische gevolgen: tot ergernis van Bieke, verandert hij weer in Supermarkske. Dat is goed nieuws voor de Kampioenen, die nu een superspeler in hun rangen krijgen. Ze winnen elke wedstrijd! Pol, de trainer, is dolenthousiast en wil het liefst dat Markske zijn buitengewone eigenschappen behoudt. Hij heeft een plannetje. Dat de Kampioenen nu een superspeler hebben, is echter niet naar de zin van J.R. Grootjans, de voorzitter van de concurrerende ploeg… Die wil de boel saboteren… 

 

Gamekeepers, 5 Killer Bots

Mats en Sari ontwaken als gevangenen in een hoogtechnologische gevangenisstad die zwaar wordt bewaakt door robots. De GameKeepers zijn hun geheugen kwijt. Ze hebben geen herinneringen aan wie ze zijn of waarom ze gevangen zitten. GameMaster heeft alle communicatie tussen Lelia en de GameKeepers geblokkeerd. Kan Lelia de communicatie herstellen om de GameKeepers te vertellen wie ze zijn? En kan ze hun meedelen dat ze in de game ‘Killer Bots’ zitten om IT-professor Maskin te bevrijden? Maar zelfs als Lelia daarin zou slagen, is het nog maar zeer de vraag of de GameKeepers deze helse missie kunnen voltooien… 

Nachtwacht, 15 Weerwolven vs vampiers

In een ver verleden waren weerwolven en vampiers vijanden, maar ondertussen leven deze wezens al lang in vrede. Plots barst er in de Onderwereld opnieuw een strijd los tussen de weerwolven en vampiers. Als gevolg beslist de Hoge Raad dat Vlad en Wilko niet langer samen in de Nachtwacht mogen blijven. Ze moeten tegen elkaar vechten, en enkel de winnaar blijft lid van de Nachtwacht. Vlad, Wilko en Keelin leggen zich daar niet bij neer. Ze vertrekken naar de Onderwereld om de vrede te herstellen. Maar ze worden tegengewerkt door een Duivelse Kracht… 


 
Meer weten?
https://www.standaarduitgeverij.be