Volgens DreamLand, de schoolspecialist van Colruyt Group, worden bewust én origineel de twee kernwoorden van het nieuwe schooljaar. Bij de a...

Ecologisch, ergonomisch en gepersonaliseerd naar school

Volgens DreamLand, de schoolspecialist van Colruyt Group, worden bewust én origineel de twee kernwoorden van het nieuwe schooljaar. Bij de aankoop van schoolmateriaal wordt steeds meer aandacht gegeven aan duurzame materialen, de herkomst van merken, ergonomie en veiligheid. Daarnaast willen studenten origineel schoolgerief dat perfect past bij hun persoonlijkheid. Ook de knotsgekke prints die deze zomer opblaasartikelen sierden, zijn nu terug te vinden op de schoolcollectie. Denk bijvoorbeeld aan schrijfgerief met eenhoorns, lama’s en flamingo’s op.

De ecologische trend merk je in het assortiment “eten en drinken”. Veel scholen zijn al overgestapt naar een ‘verpakkingsvrije’ lunch en tussendoortjes en vragen aan ouders om de lunch niet meer te verpakken in aluminiumfolie, maar in een brooddoos. Ook de koekjes voor tijdens de speeltijd moeten in een koekendoosje, en drankjes in een drinkbus. Dries Ceuppens: “De categorie “eten en drinken” is de voorbije jaren enorm gestegen qua verkoop: koekendoosjes, drinkbussen, speciale brooddozen… Vorig jaar hebben we bij DreamLand ons aanbod aan “eten en drinken” zelfs verdubbeld om aan de vraag van klanten tegemoet te komen.


Brooddozen zijn niet alleen ecologisch verantwoord, ze maken ook meer variatie in lunch mogelijk . Heel wat modellen hebben verschillende compartimenten waardoor meer variatie mogelijk is. Denk aan slaatjes met dressing in plaats van de eeuwige boterham.


Naast al die verantwoorde keuzes willen studenten natuurlijk ook gewoon “cool” schoolgerief. Jongeren zijn gevoelig voor hypes, en willen tegelijk iets anders dan hun klasgenootjes. De grootste trend is volgens DreamLand dan ook originaliteit en personalisatie. Dries Ceuppens: “Niets alles hoeft van hetzelfde merk of in hetzelfde thema te zijn. Jongeren willen variëren en zelf het perfecte schoolpakket samenstellen dat volledig in hun leefwereld past.



Ook DIY-tools blijven populair, zoals washi-tape, stickers of tekstjes in het populaire handletteringthema om zelf schoolmateriaal mee te pimpen. Daarnaast vallen ook de steeds gekker wordende prints op. Dries Ceuppens: “We zien hier duidelijk dat de zomertrend van originele figuren in opblaasartikels zich doortrekt naar de schoolcollectie. Kleurrijk schoolgerief met eenhoorns, lama’s en flamingo’s, boekentassen met toekans of hertjes: het wordt een kleurrijk schooljaar.


Meer weten?
https://www.dreamland.be

Foto's?
Dreamland