O dierbaar modeminner! JBC lanceert een uniek voetbalshirt om het Belgisch elftal letterlijk naar de overwinning te zingen. Met één druk op ...

Zingend voetbalshirt

O dierbaar modeminner! JBC lanceert een uniek voetbalshirt om het Belgisch elftal letterlijk naar de overwinning te zingen. Met één druk op het textiel kunnen kinderen (en hun ouders) de Brabançonne laten weerklinken. Rusland, we ko-homen eraan!

Voor wie er nog aan twijfelt: België kroont zich in 2018 tot wereldkampioen voetbal. Met dank aan de klasseflitsen van onze nationale voetbalploeg, maar ook dankzij ons leger enthousiaste voetbalsupporters. Alleen de muzikale omkadering kan nog wat beter. Want welke Belg kent nu de Brabançonne? Fans hoor je alleen bij de eerste of laatste zin en spelers mompelen hier en daar een woordje mee. Of zelfs helemaal niet. 


Daarom geeft JBC onze elf voetbalhelden nog een extra zetje. De modeketen brengt een ‘muzikaal’ voetbalshirt voor kinderen op de markt, dat de Brabançonne laat weerklinken. Het enige wat je moet doen, is je hand fier op je borst leggen. Onder de Belgische vlag zit een chip verborgen die het volkslied helemaal afspeelt, van 'O dierbaar België’ tot ‘Voor vorst, voor vrijheid en voor recht’. Luidkeels meezingen is de boodschap! “Met talent alleen worden we geen wereldkampioen. We hebben trots en passie nodig, bij spelers én supporters”, zegt CEO Bart Claes. “Tijdens het volkslied net voor de match, voel je pas echt dat een hele natie samen voor de overwinning zal strijden.

De keuze voor een kindermodel was snel gemaakt. JBC kijkt zoveel mogelijk door de ogen van het kind, en het wereldkampioenschap is topic nummer 1 op de speelplaats. “Van alle Belgen zijn kinderen de beste muzikale ambassadeurs van onze nationale ploeg. Een kind pikt muziek enorm snel op en kan dat dan weer doorgeven aan zijn ouders”, aldus CEO Bart Claes. Aangezien de Brabançonne nooit te horen is op de radio, lost JBC dit dus zelf op met een ludieke actie. Per aankoopschijf van 50 euro krijgt elke klant het voetbalshirt gratis mee.



De modeketen experimenteerde eerder al met swipe T-shirts en sweaters die je zelf kan inkleuren, maar een zingend kledingstuk is een primeur. “Het was best een uitdaging voor ons designteam”, lacht CEO Bart Claes. “De chip moest lang kunnen meegaan en ook uitneembaar zijn om het shirt te wassen. Het volledige JBC-team heeft zich als een trouwe supporter achter het idee geschaard, van ontwerper tot marketeer.

De zingende T-shirts zijn verkrijgbaar in een Nederlandstalige én Franstalige versie en ze kleuren duivels rood, ah oui. Draag het voetbalshirt voor elke wedstrijd, leg je hand op je borst en sing for Belgium! Met wat geluk kan elke Belg tegen 15 juli feilloos de Brabançonne meezingen ;-)


 
Nog tot en met zondag 3 juni schenkt JBC het shirt cadeau bij een aankoop van 50 euro. Zo heb je nog voldoende tijd om de Brabançonne te oefenen tegen de eerste wedstrijd van ons Belgisch elftal op 18 juni.

 

Meer weten?
https://www.jbc.be/
#JBCfamily


Foto's?
JBC