DreamLand, de speelspecialist van Colruyt Group, liet een onderzoek uitvoeren bij 1 000 Belgische ouders om na te gaan hoe zij de Sintperiode ervaren. 1 op 5 Belgische ouders ervaart stress tijdens Sintperiode.
1 op 5 Belgische ouders ervaart stress tijdens Sintperiode.
De grootste stressfactoren zijn tijd vinden om aankopen te doen, bang zijn om betrapt te worden door de kinderen, het budget dat wordt uitgegeven aan cadeaus en de vrees dat kinderen teleurgesteld zullen zijn met die cadeaus.
Heel wat ouders ervaren de komst van de Sint ook als een positief en intens moment met hun kind.
Zo maakt 84 % van de ouders samen met zijn kind(eren) het verlanglijstje.
De Sintperiode brengt ook de kapoen in de ouders opnieuw naar boven.
Maar liefst 83,6 % van de ouders gebruikt de komst van de Sint om de kinderen extra flink te laten zijn. Bij ouders van 6 tot 8-jarigen stijgt dit zelfs tot 90 %.
Ondanks de opkomst van e-commerce worden Sintaankopen nog altijd grotendeels aangekocht in fysieke winkels.
58,5% koopt zijn cadeaus voor Sint enkel in fysieke winkels.
16,6 % koopt deze online en 25,5 % kiest voor een combinatie.
De Sint komt 2 Ã 3 keer langs bij meer dan de helft van de ondervraagde families.
68,6 % van de ondervraagde ouders geeft aan dat de Sint minstens 2 Ã 3 keer langskomt.
Op basis van bovenstaande info heeft DreamLand enkele acties ondernomen om het ouders makkelijker te maken tijdens de Sintperiode: een online Sintchat, speciale nocturnes, zondagsopeningen en de creatie van een volledig online dossier met onder meer tips rond het verstoppen van cadeautjes.
Meer weten?
https://www.dreamland.be/e/nl/dl/sos-sint
Infographics?
Dreamland
DreamLand, de speelspecialist van Colruyt Group, liet een onderzoek uitvoeren bij 1 000 Belgische ouders om na te gaan hoe zij de Sintperiod...
1 op 5 ouders beleeft Sint-stress
Share This