Een sprookjeswereld van zand – Getest op kinderen

De Zandsculpturen bezoeken vanuit de Kempen… het is een onderneming. De kinderen reizen graag met de trein. Na zo’n 3 uur treinreizen waren we er. Ze hadden ook nog wat vriendjes uitgenodigd. Het was een gezellige bende. In de trein kleurden we Frozen prenten, de Frozen kapsels werden gemaakt. Frozen, Frozen, Frozen!Gaat
het mooi zijn? Wat gaat er te zien zijn? Gaat het leuk zijn? We vonden
het heel tof. We herkenden direct alle sprookjes en figuren.
Met volle verwachtingen gingen we naar
Oostende om naar de mooiste zandkastelen ooit te gaan kijken. Het Disneykasteel
was prachtig, maar de andere sculpturen waren niet zo heel 3D. Dat was een beetje
jammer. Maar ze bleven wel mooi.
We waren zeker onder de indruk. Hoe hadden ze dit allemaal kunnen maken? We vonden alle sculpturen kei tof.Wij zijn gek
van Elza, Anna en Olaf. Het zijn deze figuren die ons naar het Zandsculpturenfestival lokten. De jongens keken uit naar het stoerdere
werk. We
keken met
verwondering naar al die kunstwerken. Het was net echt. Zo tot in detail
uitgewerkt. We hadden vooraf de
website bezocht, dus wisten dat het niet al Frozen was wat de klok sloeg. Er waren
nog andere figuren te bezichtigen. En ja hoor… we kenden ze allemaal! Zo
herkenbaar.
Ik was onder de indruk van de kleine
details. Hoe maken ze dat touw toch zo echt?
Ik vond
de dikke tweeling wel heel grappig nagemaakt.
Ik vond Captain America wel heel cool!De sculpturen staan op
het strand. Ze zijn makkelijk te vinden en je ziet van ver de torentjes boven
de omheining uit steken. Tussen de beelden ligt een verhard wandelpad zodat een bezoek met een rolstoel
vlotjes verloopt. De toiletten zijn netjes, proper en gratis.
We vroegen ons af hoe
zo’n beeld tot stand kwam. Er hangen wel foto’s aan de kant, maar die vallen niet
zo op. Ze zitten verstopt achter ballenmachientjes, tafeltjes en stoelen.
Moest er iemand ter plaatse aan het werk geweest zijn, zouden we dat erg
boeiend gevonden hebben. En mee mogen bouwen? Dat zou helemaal de max
geweest zijn. Want als die bouwsels
inspireerden ons om zelf aan de slag te gaan. We hadden al snel ‘speciaal
zand’ bij mekaar geschraapt om aan de slag te gaan. We liepen met
zelfgemaakte bolletjes in onze handen. Samen hebben we een Olaf gemaakt, maar die
is jammer genoeg in mekaar gestuikt.
Het zag er zo mooi en gezellig uit!Ons bezoekje heeft
anderhalf uur geduurd.”
We hebben er ongeveer een uur rondgewandeld. Voor Collette, de jongste, was dit lang genoeg.Op een
half uurtje waren we rondgewandeld.
Daarna konden we zelf ook eens onze naam
beitelen in het zand, daar zijn we eigenlijk even lang mee bezig geweest dan
met het rondwandelen zelf. De kids kregen er niet genoeg van. Het voelde heel hard aan. Toch net iets anders dan een zandkasteel bouwen.
Thuis genoten we nog
na van alle foto’s en… de Elza tattoo die we kregen bij het binnenkomen. Een
leuk cadeautje voor superfans.
Voor Disney fans zijn
die sculpturen een groot feest maar ook voor niet-Disney fans is dit een
bezoekje waard. Zo mooi allemaal!
Het allerleukste was om dit eens gezien te hebben. Tegen andere mensen zouden we zeggen: ‘Je moet het eens meemaken!’ Bedankt voor deze ervaring! Toppie!Als we hadden moeten betalen, zou het 48 euro gekost hebben voor ons gezinnetje. Dat vind ik niet zo goedkoop.Met 12 euro inkom voor volwassenen en 8 euro voor
kinderen vind ik het een ietwat prijzige uitstap. Maar… verenig je bij de ingang met een andere familie en je kan genieten van
groepstarief.
hierwww.sculptureclub.behttp://www.zandsculpturen.be/Nog tot morgen kan je tal van indrukwekkende zandsculpturen bewonderen op het
Groot Strand van Oostende. Kleine (en grote) Disney-fans weten niet waar eerst te kijken. Getest op Kinderen stuurde 3 gezinnen richting Oostende voor een sprookjesdag.
Zo’n
30 professionele zandkunstenaars uit onder meer Canada, Australië,
Mexico, Spanje, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Rusland, Oekraïne, Polen,
Frankrijk en België creëerden een sprookjeswereld van zand. Ze maakten zo’n 150
sculpturen
met de meest geliefde en fantasierijke figuren van Disney en Pixar in de hoofdrol. Die zijn 2 tot 6 meter hoog en nemen ongeveer 10 000 m²
strand in beslag. Behoorlijk indrukwekkend!
Getest op Kinderen stuurde Sander, Pieter, Kato, Helena, Arthur, Collette, Diete en Lenthe met hun mama’s en papa’s naar het Zandsculpturenfestival.

Diete en Lenthe moesten een lange weg afleggen voor ze in Oostende waren.Tiny, mama van Diete en Lenthe: “”
Wat waren jullie verwachtingen van dit bezoek?Helena, Arhur en Collette: “”
Sander, Pieter en Kato: “”Waren jullie onder de indruk van al die reusachtige zandkastelen?Helena, Arhur en Collette: “”Diete en Lenthe: “” Pieter: “
Kato: “
Sander: “
Tiny, mama van Diete en Lenthe: “”

Inspireerden de gigantistisch sculpturen jullie om zelf aan de slag te gaan en eigen zandkastelen te bouwen? Diete en Lenthe: “” Ook de mama’s en papa’s waren gecharmeerd door alle indrukwekkende zandsculpturen. Mama Marie-Leen wil wel in het Disneykasteeltje wonen.
“”
En papa Michaël kreeg zin om de kids te knuffelen bij
het zien van de knuffelende Olaf van Frozen.

 
Hoelang duurde jullie bezoek?Tiny, mama van Diete en Lenthe:

Klaartje, mama van Helena, Arthur en Collette: “”
Marie-Leen, mama van Sander, Pieter en Kato: “ 
 
Hoe kijken jullie terug op jullie dag?Diete en Lenthe: “”Helena, Arthur en Collette: “”

De 3 gezinnen maakten voor Getest op Kinderen gratis kennis met het Zandsculpturenfestival. “” Ook mama Tiny vond de uitstap eerder aan de dure kant, en geeft meteen een budgettip: “Je kan het
Zandsculpturenfestival vandaag of morgen zelf nog bezoeken, van 10 tot 19 uur. Tickets zijn te koop aan de kassa van het
festival:
– volwassenen: 12 euro per persoon
– studenten, senioren, 65-plussers en personen met een handicap: 10 euro per persoon
– kinderen vanaf 4 tot en met 11 jaar: 8 euro per persoon
– kinderen tot en met 3 jaar: gratis toegang
Op vertoon van een geldig Disneyland Paris jaarpaspoort aan de kassa geniet je van 50% korting per persoon.

Je
kan tickets ook aankopen in elk Belgisch treinstation of op de
Kusttram. Wie met de trein reist, koopt beter een voordelig B-dagtrip.
Je leest er alles over.


Ga snel kijken voor de sculpturen terug afgebroken worden en weer transformeren tot niets vertellende zandkorrels. Geraak je er niet meer? Zet je dan al schrap voor het IJssculpturenfestival deze winter. Volg alle nieuws hierover op
.

Meer info?