Maar liefst zeven op de tien mama’s en papa’s zouden het ouderschap graag meer willen zien… zoals het is, in plaats van de vaak vele perfect...

Verhalenbos voor ouders

Maar liefst zeven op de tien mama’s en papa’s zouden het ouderschap graag meer willen zien… zoals het is, in plaats van de vaak vele perfecte babykiekjes die gedeeld worden. En dat sluit perfect aan bij de ambitie van Mustela®: ouders op weg helpen met professioneel advies voor hun kleintje. Voor zijn 70ste verjaardag trakteert het merk, gekend om zijn producten met ingrediënten van natuurlijke oorsprong, ouders op een digitaal bos vol verhalen en verrassingen: www.mustelabos.be.

Ouders informeren én inspireren tot nog meer tedere momenten met hun kindje. Dat is de insteek van het Mustela®-bos dat het jarige merk lanceert. Tijdens een digitale wandeling kom je alles te weten over de huidverzorging van je baby: een kinderarts licht de vier verschillende huidtypes toe (normaal, droog, zeer gevoelig, met neiging tot atopie) en geeft tips & tricks voor een aangepaste verzorging en gezonde babyhuid.

Ouders krijgen ook een stukje Mustela®-geschiedenis mee én kunnen zich helemaal uitleven in de rubrieken “knutselatelier” en “samen koken”. Mom-influencer Lieve Vandenweghe toont alvast hoe je van lege, recycleerbare Mustela®-flacons je eigen herfstbos kan knutselen. En Laurence Bemelmans van As Cooked by Ginger deelt haar kindvriendelijke recept voor beestige pannenkoeken.

Mustela® maakt deel uit van het Laboratoires Expanscience. Zeventig jaar later is er nog niets veranderd aan het credo van het Franse familiebedrijf: elke dag proberen beter te doen, voor mens en milieu. Dat vertaalt zich vandaag in 100% eco-ontworpen producten met ingrediënten van natuurlijke oorsprong (gemiddeld 96%) én volledig recycleerbare verpakkingen.


 

In 2030 – dus 20 jaar vroeger dan het klimaatakkoord van Parijs oplegt – wil Mustela® als merk ook volledig CO2-neutraal zijn. Die circulaire visie uit zich al concreet op heel wat vlakken, zoals de 100% plantaardig verantwoorde bevoorradingsketens. Verder speelt Mustela® in op de groeiende trend van biologische cosmetica, onder meer met een lijn huidverzorging op basis van biologische olijfolie.

Hilde Weckx, algemeen directeur bij Laboratoires Expanscience: “We hebben de Mustela® Bio-lijn ontwikkeld in samenwerking met tal van stakeholders, ook buiten ons vakgebied, zoals milieu-experten. Het resultaat zijn duurzame verzorgingsproducten die nog dichter bij de natuur staan én die verder gaan dan de gebruikelijke bio-normen. Op die manier blijven we als merk vooruitdenken met respect voor toekomstige generaties.”


Meer weten?
www.mustelabos.be