Woensdag werd Elien 4. We vierden niet alleen haar verjaardag, maar ook die van ZulupaPUWA, de kleurrijke kindercollectie van JBC. Dierenpar...

10 jaar ZulupaPUWA

Woensdag werd Elien 4. We vierden niet alleen haar verjaardag, maar ook die van ZulupaPUWA, de kleurrijke kindercollectie van JBC. Dierenpark Planckendael werd omgetoverd voor een spectaculaire modeshow. Dit verjaardagsfeest kon tellen!

10 jaar geleden pakte de Belgische modeketen JBC uit met een primeur. Walter Van Beirendonck werd gevraagd een kindercollectie te ontwerpen voor deze gezinsketen die Belgische marktleider is op het vlak van kinderkledij.


ZulupaPUWA vloeide voort uit het project van de Levenslijn-campagne. Walter Van Beierendonck ontwierp toen reflecterende hesjes voor JBC. "Het klikte en zo is het idee gekomen om samen met Walter een kindercollectie op te starten. In die zin luidde ZulupaPUWA een nieuw tijdperk in voor JBC: het was onze eerste designercollectie. Oorspronkelijk was het voorzien dat we drie jaar zouden doorgaan met ZulupaPUWA maar ondertussen zijn het er al tien geworden en is deze collectie een vaste waarde binnen ons aanbod. Het succes is te danken aan de sterke identiteit van de collectie. De stijl van Walter Van Beirendonck is uniek; seizoen na seizoen blijft hij verrassen", vertelt Ann Claes (Chief Buying Officer) die samen met CEO Bart Claes en Walter Van Beirendonck 10 kaarsjes uitblies. 


De modeshow begon met een overzicht van de voorbije tien jaar Zulupapuwa. De verschillende collecties hebben een aantal dingen gemeen: ze zijn speels, kleurrijk, een beetje gek en iedere keer staat Zulu centraal. Je mag dit grappige ruimtewezen van de planeet ZulupaPUWA beschouwen als het alter ego van Walter Van Beirendonck. Hij ziet de kledingcollectie als medium om een aantal belangrijke waarden mee te geven: verdraagzaamheid en vooral respect voor de natuur. 



“Respect voor andere visies en voor de natuur zijn basiswaarden waaraan ik veel belang hecht. Ik vind het belangrijk dat ik deze waarden via mijn collectie kan doorgeven. Tien jaar geleden was dit ongezien in de kindermode. Ouders zien ook de dubbele bodem in de collectie. De boodschap wordt vaak duidelijker wanneer kinderen er met hun ouders over praten”, aldus Walter Van Beirendonck.



Planckendael bleek de ideale setting om de nieuwe herfstcollectie voor te stellen. Deze draait heel toepasselijk rond het dierenrijk. De Zulu-girls wanen zich Sneeuwwitje in het  bos: de dieren op de creaties zien er allemaal lieftallig uit, zoals ree├źnkalfjes, muisjes en babygiraffen. De collectie bestaat uit uitwaaierende jurken met all-over prints en effen wikkeljurken die als overgooier kunnen gedragen worden. In dezelfde print zijn er ook rokjes die gecombineerd worden met T-shirts, jacquardtruien, cardigans en effen truitjes met een kleine dierenbroderie bij wijze van logo. Een bedrukte jeans voegt een sportieve noot aan de collectie toe. Accessoires zoals sjaals, mutsen en collants vormen de finishing touch van dit sprookjesachtige plaatje.




De jongens gaan voor wildlife van hier en elders, te land en te zee. Prints van tijgers, vossen, olifanten en orka’s sieren sweaters en T-shirts. Ook futuristische figuren uit de ruimte kunnen hier niet ontbreken. De collectie is overwegend uitgevoerd in neutrale  blauw- en grijstinten die opgevrolijkt worden met felle accenten zoals geel en oranje. Pantalons met talrijke zakken en 'werkbroeken' ogen stoer. Jacquardtruien in colourblocking en sweaterjasjes met kap vormen dan weer de klassiekers uit deze collectie.


Speciaal voor de tiende verjaardag lanceert JBC een aantal exclusieve verjaardagsstuks voor de mama's. Een compacte moeder-dochter collectie, met een bedrukte plooirok en een speelse sweater, weerspiegelen perfect de rode draad van ZulupaPUWA.


Wij kozen alvast onze favorieten uit de collectie. Voor de meisjes kiezen we deze top met lange mouwen (24,90 euro), een toffe trui (22,50 euro) gecombineerd met dit rokje (39,90 euro).


Voor de stoere jongens vinden we deze outfit geweldig. Een muts (je zou nog gaan hopen dat het snel kouder wordt/14,90 euro), een beestige trui met leeuwenprint (29,90 euro) en een stoere werkbroek (44,90 euro).


Elien en Lore vonden het een geweldig verjaardagsfeest. Elien begreep alleen niet goed dat er 10 kaarsjes op 'haar verjaardagstaart' stonden, dat waren er tocht 6 teveel?


Deze 20ste exclusieve ZulupaPUWA collectie is vanaf woensdag 26 augustus verkrijgbaar in de JBC winkels of de webshop. Omdat Walters roots in Antwerpen liggen, zal de etalage op de Meir versierd worden met een heus interacties, 3D pinball spel. Van zodra je Zulu aanraakt via een touch zone op het etalageglas zal hij ontwaken en met zijn raket alle diertjes begroeten die hij tegenkomt op de reis naar zijn verjaardagsfeest. Sommige diertjes zijn zo blij met de komst van Zulu dat ze zullen oplichten of geluidjes maken. Van zodra Zulu op het feest aankomt, zal er een enorme verjaardagstaart opduiken. Dankzij de bijbehorende photobooth applicatie in de etalage, zal dit verjaardagsfeest je voor altijd bijblijven. De persoonlijke foto van jou en Zulu wordt geprint voor je in de winkel!

Wij zijn fan van Zulu, jullie ook? 

 
Meer weten?
http://content.jbc.be/zpw10years/collectie

Foto's?

Oona, http://oonablog.com/, en eigen foto's